Sök:

Sökresultat:

288 Uppsatser om Swedbank Stadion - Sida 1 av 20

Den värdefulla insidan : en fallstudie av Swedbank Stadion

The purpose of this essay is to look at the Swedbank Stadion, which is a modern stadium in the south of Sweden. Swedbank Stadion is the home ground of Malmö FF, one of the largest football team in Sweden, and the goal is to create value for the team. The stadium owners have to get companies to hire premises inside of the stadium so they can pay for the home ground of Malmö FF. Therefore we have focused on the servicescape in the stadium and how it can create value for the companies that act on Swedbank Stadion on a daily basis.This study of the Swedbank Stadion is based on a qualitative approach. The qualitative approach is chosen because we wanted to establish deeper understanding for the case itself.

Prisdiskriminering i en moderna fotbollsklubb - Malmö FF; en fallstudie

Hur förändras förutsättningarna för en svensk klubb (Malmö FF) i samband med att en ny arena byggs och organisationen i klubben växer. Vilka nya möjligheter att bedriva effektiv prisdiskriminering gentemot sina konsumenter uppstår i samband med bygget av Swedbank Stadion och den utökning av organisationen i klubben som kommer att ske? MFF:s kärnprodukt är 2 x 45 minuter fotbollsmatch och till den kan en rad tilläggsprodukter kopplas bl.a. via prisdiskrimineringsmetoderna tie-in och bundling. Möjligheterna med arenabygget delas in i två olika delar: dels en utökad upplevelse för klubbens konsumenter på matchdagen och dels ett stadionområde som lever året runt och inte enbart då det spelas match på arenan.

Byggnader för arbete och fotboll : Kanal 5, Stockholm. Canon, Solna. Swedbank Stadion, Malmö

Examensarbetet utgörs av en sammanfattning av tre genomförda nybyggnadsprojekt. Foton, ritningar och skisser visar hur arkitektoniska koncept omsatts från vision till verklighet. Gemensamt för projekten är att målbilden varit inriktad på nytta, identitet och mervärde. Kanal 5 i Stockholm är en mindre glasbyggnad som blivit en symbol för omvandlingen av ett helt innerstadskvarter, där verksamheterna ändrats från industri och hantverk till arbetsplats för idéprojekt och mediaproduktion. Byggnaden fungerar som huvudentré till äldre lokaler som renoverats. Stadsutveckling.

Swedbank och Handelsbankens utökade öppettider : hur har arbetet med beslutet och förändringsarbetet gått till?

Samhället har under den senaste tiden förändrats och dagens kund kräver en tillgänglighet som inte tidigare har funnits. Bankerna har under de senaste två åren börjat anpassa sig efter kundernas behov och ökat tillgängligheten genom att utöka öppettiderna.Swedbank och Handelsbanken är två stora organisationer med omfattande bankverksamhet. Vi är intresserade av hur besluten har tagits och hur förändringen har implementerats på lokala bankkontor inom Swedbank och Handelsbanken.Syftet med den här uppsatsen är att få en förståelse för hur beslutet kring de utökade öppettiderna har implementerats på kontorsnivå i Swedbank och i Handelsbanken. Vår ambition är att intervjua personer med högre positioner på kontoren samt andra kontorsanställda. Det här för att skapa en bred bild av införandet av de utökade öppettiderna.Vi kan, efter att ha genomfört vår uppsats, konstatera att det är svårt att se beslutet om bankkontorens öppettider som ett kortsiktigt beslut, då beslutet kring öppettiderna är kostsamt.

Storbankers val av marknadsstrategi

Syfte: Redogöra för eventuellt användbara teorier då vi undersöker varför Handelsbanken samt Swedbank har valt att marknadsföra sig som de gör.Metod: För att uppnå vårt syfte har vi valt att ha en kvalitativ utgångspunkt i vår uppsats. Primärdata har samlats in genom personliga intervjuer med anställda på både handelsbanken samt Swedbank. Sekundärdata har samlats in från litteratur och vetenskapliga artiklar.Teoretisk referensram: Den teoretiska referensramen har byggts upp kring relevanta teorier och modeller som har anknytning till profilering av marknadsföringsstrategier.Empiri: Primärdata har samlats in genom personliga intervjuer med kontorschefer på handelsbanken och ansvarig personal för marknadsföringsavdelningen i Swedbank, alla intervjuer har genomförts i Stockholm.Resultat: Det resultat som har nåtts efter att uppsatsen har avslutats är att Handelsbanken marknadsför sig lokalt samt att Swedbank marknadsför sig genom stora kommunikationskanaler för att nå ut till alla konsumenter..

Energieffektivisering av Badmintonstadion AB i Umeå

Badmintonstadion i Umeå vill söka bidrag hos Umeå kommun för att genomföra energieffektiviserande åtgärder. Stadion är byggd år 1990-1991 och har 13 badmintonbanor fördelat över tre hallar, ett gym, omklädningsrum och en mottagning för sjukgymnastik. Umeå Energi försörjer lokalen med el och fjärrvärme. Syftet med detta arbete har varit att undersöka vilka energieffektiviserande åtgärder som är mest ekonomiskt lönsamma. Lokalen förbrukade under år 2013 234 MWh el och 134 MWh fjärrvärme (graddagskorrigerad).

Varför omstrukturerar Swedbank? : En kandidatuppsats som beskriver omstrukturering utifrån legitimitet och effektivitet

I denna uppsats behandlar vi anledningar till varför Swedbank omstrukturerar till ?starka kontor?, en omstrukturering som innebär en decentralisering av organisationen till mer självständiga kontor. Vi diskuterar i denna uppsats Swedbanks omstrukturering utifrån legitimitets- och effektivitetsperspektiv med hjälp av institutionell teori och situationsteori. Swedbank är en rikstäckande och internationellt etablerad organisation som agerar på en bankmarknad, märkbart påverkad av den globala finanskrisen. Omstruktureringen som sker under hösten 2009 är till viss del inspirerad av andra banker såsom Handelsbankerna och sparbankerna.

Hälso- och friskvårdsarbete på Swedbank Försäkring : En kvalitativ studie om hur Swedbank försäkrings hälsosyn präglar friskvårdsarbetet på företaget

The purpose of the study was to find out how Swedbank Insurance view of health characterizes wellness work at the company. It was a qualitative study in which five persons involved in their health and wellness work were interviewed. Their business plan was based generally on the basis of the biomedical approach, but the results proved otherwise. The four categories that were set up after the results were; Health is to feel good physically as well as psychologically, health is the absence of illness, wellness is to do things together in a healthy environment and wellness is to challenge their co-workers with different kinds of challenges..

Prestandaanalys av HTTP/2

Swedbank är en av Sveriges största företag inom finanssektorn med drygt fyra miljoner privatkunder och försöker ständigt utveckla sina tjänster så att de är lättåtkomliga och lättanvända för kunderna. För att tillfredsställa sina kunders behov av en snabb och lättåtkomlig bank så vill Swedbank minska på laddningstiderna till sina finanstjänster, särskilt de mobila tjänsterna då det är där uppkopplingarna är som långsammast. Uppdraget var att göra en prestandaanalys av HTTP/2 som är den senaste versionen av HTTP-protokollet. Efter att ha genomfört arbetet ska Swedbank veta vad dem kan anpassa för att göra sina tjänster så optimala som möjligt för framtiden.Resultatet visade att med hjälp av HTTP/2?s nya funktioner, bland annat det binära ramlagret, uppnåddes en prestandaökning på 44% av totala laddningstiden på Swedbank?s hemsida.

Är gräset grönare på andra sidan? : en studie kring naturgräsplaner i fotbollsarenor

De stora fotbollsligorna i Europa spelar höst till vår, medan vi i Sverige spelar vår till höst. Då vi i Sverige kan se problematik med låg täckningsgrad och slitna gräsmattor under vår säsong, vad händer om vi skulle spela mellan höst till vår? UEFA ställer krav på att fotbollsplanen skall vara spelbar för alla matcher under säsongen. Problematiken på svenska fotbollsarenor under vintern är den låga temperaturen och dålig ljustillgång kombinerat med mekaniskt slitage. Syftet är då att belysa problematiken med att upprätthålla en tillfredställande spelkvalitet på naturgräs i fotbollsarenor. Uppsatsen avgränsar sig genom att behandla problematiken i Skandinavien och främst södra Sverige. Ekonomi, konstgräsbanor, dränering och värmetillförsel berörs endast ytligt.

Stadens arena : Lokalisering och funktion

Arbetet behandlar idrotts- och evenemangsarenors lämpliga lokalisering i staden i förhållande till dess funktioner och effekter..

Balanserad styrning med balanserat styrkort? En studie av ekonomistyrningen på Swedbank

Syftet är att beskriva och analysera hur Swedbanks ekonomistyrning på region- och lokalkontorsnivå är utformad, med tyngdpunkt på balanserat styrkort och budget. Vi använder en kvalitativ strategi med abduktiv ansats och semi-strukturerade intervjuer. Genom att använda ett ramverk för strategiimplementering och modeller för balanserat styrkort, budgetering, belöningssystem och organisationsstruktur analyseras vårt empiriska material. Empirin bygger på dokumenterad information om Swedbank samt resultat från ett flertal intervjuer. Slutsatser:Swedbank använder sig av balanserat styrkort i kombination med budget.

Sparbankernas val, Swedbank eller inte?

Just nu befinner vi oss i vad som ser ut att bli modern tids största ekonomiska svacka. Banker runt om i världen försätts i konkurs och bankerna i Sverige drabbas också av den aktuella situationen. Sparbankerna och Swedbank är givetvis också med i det som sker. För Sparbankerna är det hela tiden en fråga om hur man ska se på samarbetet med Swedbank.Swedbank har fått utstå mycket negativ publicitet i massmedia vilket även påverkar sparbankernas verksamhet. Det pågår ständigt ett samarbete mellan ett antal sparbanker och Swedbank.

Cash is king - eller? : Ett kontantlöst samhälle

Title:Cash is King ? or is it?Level:Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor:Caroline Eng and Jessica HillbergSupervisor:Jonas KågströmDate:2011- 06Aim:There is a long tradition of trading the currency and the first coins can be traced back to Persia already 500 BC. With the modernization of society and the technological advances we have made in recent years, we are now using electronic payments more and more. We pay by card, Internet banking and mobile phone in addition to cash. The purpose of this paper is to follow Swedbank project "cash smart" and have it as a basis when we examine if we are heading for a cash-free society and what obstacles and opportunities there is for a cash-free society.Method:We have used a qualitative method to conduct interviews with two individuals involved in the project "cash smart" at Swedbank in Gävle.

I jakt på överavkastning : En investeringsstrategi med P/S-talet som utgångspunkt

Title:Cash is King ? or is it?Level:Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor:Caroline Eng and Jessica HillbergSupervisor:Jonas KågströmDate:2011- 06Aim:There is a long tradition of trading the currency and the first coins can be traced back to Persia already 500 BC. With the modernization of society and the technological advances we have made in recent years, we are now using electronic payments more and more. We pay by card, Internet banking and mobile phone in addition to cash. The purpose of this paper is to follow Swedbank project "cash smart" and have it as a basis when we examine if we are heading for a cash-free society and what obstacles and opportunities there is for a cash-free society.Method:We have used a qualitative method to conduct interviews with two individuals involved in the project "cash smart" at Swedbank in Gävle.

1 Nästa sida ->